Jak czyścić i dbać o estetyke naszych Skodinek
Zwiń
X
-
etr,
tak znalazłem w innym wątku...
moim zdaniem ... wystaw to na allegro i sprzedaj... 1kg pasty dla amatora to jest na 1 000 000lat
pasty są dobre ale nie nadają sie do pracy ręcznej kiedyś cos próbowałem, ręka bolała a efekt bardzo mizerny.
Zestaw który posiadasz to pasta 1 i 3 brakuje 2.... jak koniecznie chcesz isć tą drogą mówię spróbuj sprzedać te 1kg opakwoania bez otwierania razem z gąbkami i poszukaj 250ml menzerny fg 300, 2500 i4000 one chyba zmieniały lekko nazwę ale google Ci po może.
Zapomnij o polerowaniu szlifierką kątowa, wiertarka etc... te sprzety zaprojektowano do innych prac i do polerowania sie nie nadają choć by nawet kosztowąły 3000zl
Do pracy ręczniej kup sobie UC megsa do tego pad tricolor i jak to mówią będzie Pan zadowolony
takie jest moje zdanie co zrobić z tym no jak bym rzekł słabym pomysłem na prezent osobie która dopiero zaczyna
Komentarz
-
-
hm, muszę pogadać z bratem, bo to od niego taki podarunek, więc muszę mu powiedzieć że raczej na nim nie skorzystam i należałoby się tego pozbyć. tej menzerny fb 3 rodzaje tak? i do tego ten meguair uc? mógłbyś znaleźć dokładne produkty które są wymagane? no i mówię oczywiście już o pracy ręcznej, mechaniczna odpada z uwagi na brak odpoweidniego sprzętu
Komentarz
-
-
etr, jeśli chcesz poprawić kondycję lakieru ręcznie to potrzebujesz pastę do użytku ręcznego (jedną) oraz odpowiedni aplikator polerski.
Tak jak kolega już wspominał, dobrym wyborem będzie pasta Meguiar's Ultimate Compound oraz aplikator Flexipads tricolor (tzw German). Całkiem niezłą pastę produkuje też polski NAT.
Zestawy tych past z odpowiednimi aplikatorami znajdziesz bez problemu na allegro.
Koszt takiego zestawu (Meguiars Ultimate Compound + German + Mikrofibra) oscyluje w okolicach 85zł.DetailerShop.pl Poznań - Profesjonalne kosmetyki samochodowe
https://www.facebook.com/DetailingShopPoznan
http://allegro.pl/my_page.php?uid=36933472
Komentarz
-
-
Co sądzicie o takiej usłudze: http://www.turbomyjnia.com.pl/index.php/cennik
"Program teflon" za 140zł. Efekty wrzucili na swój profil na FB. Zdjęcia robią wrażenie. Ponoć obiecują utrzymanie się efektów do 3 m-cy.OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lookerCo sądzicie o takiej usłudze: http://www.turbomyjnia.com.pl/index.php/cennik
"Program teflon" za 140zł. Efekty wrzucili na swój profil na FB. Zdjęcia robią wrażenie. Ponoć obiecują utrzymanie się efektów do 3 m-cy.
Trwałość wosku 3 miesiące bez odpowiedniego przygotowania wcześniej lakieru :roll:
za 140 zł kupisz dobry wosk, glinkę i jeszcze na coś zostanie dzięki którym lakier oczyścisz, zabezpieczysz a wosk starczy Ci na xx woskowań lub też wosk w płynie, szybka aplikacja dobry wygląd i śliskość od Shiny GarageMastershine - Auto Detailing Studio
Komentarz
-
-
Dlatego pytam fachowców. A w oko najbardziej wpadły mi te fotki Octavii po zabiegu woskowania:OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Na tych zdjęciach wszystkie widoczne tam samochody błyszczą się... Przypuszczam, że fotki są zdrowo "podkręcone" jakąś aplikacją do poprawy zdjęć. Poza tym - nawet, jeżeli lakier w tej Skodzie rzeczywiście wygląda tak idealnie - żadna powłoka, żaden wosk, ani żaden sealant nie da sam z siebie efektu idealności lakieru. Zabezpieczenie lakieru to "wisienka na torcie" - aby lakier wyglądał idealnie, musi być poddany korekcie, a więc mechanicznie (ręcznie przez Herkulesa) trzeba usunąć wszelkie jego niedoskonałości. Nie wierzę, aby za 140 PLN,- ktokolwiek, prowadzący działalność zarobkową, wykonał pełen proces czyszczenia i polerowania lakieru, a później zabezpieczył ten lakier. Tak, jak napisał diablo228 - szkoda kasy na ww usługę. Lepiej samemu za te pieniądze porządnie umyć auto, kupić cleaner, wosk/sealant i osiągnąć realny efekt, mając później satysfakcję i środki na kolejne zadbanie o wygląd auta.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
słuchajcie, znów uderzam o poradę, mianowicie będę miał możliwość użycia maszyny do polerki, nie takiej jakiejś super, ale ma niskie obroty i mogę ustawić regulację więc będzie ok. I teraz kwestia tego typu, posiadam 3M ultrafinę i 3m fast cut, chcę do tego dobrać niedrogi wosk, cleaner też potrzebny?
W jakich kolejnosciach wykonywać pracę?
1.mycie
2. glinkowanie
3. ew ponowne mycie.
4. ultrafina/fast cut (nie czytalem co trzeba pierwsze)
5. wosk?
proszę o jakieś porady, dzięki
Komentarz
-
-
etr, wszystkie odpowiedzi znajdziesz w tym watku, poszukaj!
Jesli chcesz kombinowac ze sprzetem "typu polerka" itd to od razu mowie - nie tedy droga.
Warunkami dobrej korekty sa:
- starannosc
- odpowiedni dobor maszyny polerskiej i akcesoriow, np, past i gabek (i/lub futer)
- przygotowanie merytoryczne
Teoretycznie pasta tnaca to etap pierwszy, nastepnie powinien nastapic etap sredni - lekko scierny a na koniec - etap wykonczeniowy.
Po prawidlowo przeprowadzonej korekcie uzycie cleanera nie bedzie potrzebne - mozesz od razun przystapic do zabezpieczenia.
A wybor wosku to kolejny temat rzeka. Na rynku jest pewnie z kilkadziesiat woskow w roznych postaciach i o roznych zastosowaniech.DetailerShop.pl Poznań - Profesjonalne kosmetyki samochodowe
https://www.facebook.com/DetailingShopPoznan
http://allegro.pl/my_page.php?uid=36933472
Komentarz
-
-
etr,
Jak Ci pisałem wcześniej, masz 1 i 3 nie masz 2 czyli polishing, jak użyjesz fast cut i ultrafiny to nie będzie efektu bo u.F. jest za delikatna do wyprowadzenia bałaganu po fast cut
Co do wosku... w zależności od tego jaki to będzie wosk to taki będzie cleaner... niezależnie od wyboru ultrafinę trzeba dobrze wymyć z lakieru, kilka razy kładłem wosk na UF ale chyba to nie jest najlepszy pomysł, choć dużo zależy od wosku
kolejność ok tylko jak cos napierw fast cut a po tem ultrafina ale jak mowie potrzebujesz jeszcze cos do polerowania. Wiem ze to prezent itd... ale mowie puki nie używałeś sprzedaj to i kup menzerne w opk. 250ml, 1000ml zwłaszcza ultrafiny to jest na 10 000 000 lat używania w przypadku amatora robiącego jedno auto.
My swego czasu bardzo dużo robilismy na 3M-ie a zielonego korka ktorego idze sporo mamy jeszcze z 1/3 butli, żołtego ktorego ci brakuje mamy z pol butli a ultrafiny to z 80% a po połaczeniu sil z kolegą nasze zasoby sie podwoiły
Komentarz
-
-
gusiak11, to lepiej byłoby użyć megsa UC zamiast tego 3M? No właśnie sęk w tym, że to prezent, to tak trochę głupio jest mi sprzedawać, tym bardziej że to od brata, a on wiedziałby o tej transakcji.taki wosk miałby rację bytu? Czy brać takie a w miejsce brakującego środka z 3M dorzucić to? ach, no i jeszcze kwestia tego cleanera po polerce a przed woskowaniem, żeby to miało ręce i nogi
Komentarz
-
-
etr, ten wosk FK jest bardzo trwaly. Użycie przed nim cleanera mija sie z celem - z jednej strony poprawi wyglad ale z drugiej zniweluje jego podstawową zaletę, czyli wlasnie trwalosc.
Jako zabezpieczenia mozesz oczywiscie użyc rownież Menzerna SW Protect. Nie jest to jakas wysoka polka ale przynajmniej jest niedrogi.
Natomiast Menzerna 4000 (jakis rok temu zmienila nazwe na 3500) to rowniez pasta wykonczeniowa, odpowiednik ultrafiny, ktora juz masz.
Tobie bedzie potrzebna pasta lekko scierna, np Menzerna 2500 i oczywiscie dobra gabka do niej.
A propos - nie poruszalismy jeszcze kwestii doboru gabek i techniki polerowania. Bez tej wiedzy masz ogromne szanse narobic balaganu.
Moim zdaniem gusiak11 dobrze Ci radzi. Odpusc sobie maszyne, kup Megs UC.
[ Dodano: Nie 21 Lut, 16 08:28 ]
lu5asz, z tych dwóch na pewno Angelwax.DetailerShop.pl Poznań - Profesjonalne kosmetyki samochodowe
https://www.facebook.com/DetailingShopPoznan
http://allegro.pl/my_page.php?uid=36933472
Komentarz
-
-
dobra, to przyjmijmy dwa warianty:
1 wariat - ręcznie:
(oczywiście po myciu i glinkowaniu etc)
1. użycie UC
2. pf 2500
3. wosk - i tu jeszcze mam pytanie, jak wydajny jest taki pojemniczek?
i na tym koniec, jeśli chodzi o ten wariant?
teraz przyjmijmy pracę z maszyną
1. 3M FAST CUT
2. pf 2500
3. 3M ULTRAFINA.
4. wosk
czy taki przebieg jest w porządku?
DetailerShopP-ń - co myślisz, o technice? Przy ręcznej to chyba nie ma zbyt dużej filozofii, na suchy lakier kulistymi ruchami lekko wcierać pastę odpowiednim aplikatorem, chwilę poczekać i wycierać mikrofibrą - dobrze myślę?
Komentarz
-
-
Wariant 1:
Po UC nie stosujesz juz innej pasty - nie ma takiej potrzeby.
A odnosnie techniki - im bardziej sie przylozysz, tym lepiej. Czyli jesli chcesz zeby efekt byl zauwazalny to czeka Cie kilka godzin intensywnego (do bolu rak) wcierania pasty w lakier. I zakwasy dnia nastepnego.
Wydajnosc wosku w pascie zalezy od kilku czynnikow ale przyjac mozna ze na jedno woskowanie (jedna warstwe) na aucie wielkosci Octavii nie powinno przekroczyc 5-8g wosku.
Wariant 2 - z grubsza ok.
Ale poczytaj troche na ten temat zanim sie zdecydujesz bo temat nie jest taki prosty.DetailerShop.pl Poznań - Profesjonalne kosmetyki samochodowe
https://www.facebook.com/DetailingShopPoznan
http://allegro.pl/my_page.php?uid=36933472
Komentarz
-
-
DetailerShopP-ń, to ten pierwszy wariant wydaje się 'prostszy' skoro tak,
a co do drugiego, to i tak muszę dokupić jeszcze, więc też tak różowo nie jest.
Mowisz o poczytaniu, tzn chodzi o mechaniczną polerkę, tak? Mógłbyś zarzucić jakimś poradnikiem?
Chodzi Ci o dobranie prędkości obrotów podczas danej obróbki?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez etrMógłbyś zarzucić jakimś poradnikiem?
Chodzi Ci o dobranie prędkości obrotów podczas danej obróbki?
natomiast chodzi o to jak sie poleruje, jakie obroty na danej paście ile pasty na pada itd... itd... generalnie szkół jest kilka każdy też do tej ''szkoły'' wprowadził swoje ulepszenia które jemu pasują, lub maniery czasem niezgodne z tzw. sztuka to coś na zasadzie 2 Polaków - 3 opinie na ten sam temat.
Ogólnie zabawa nie wydaje sie trudna no biore maszynę pastę i heja... ale no właśnie na tym chyba ta prostota sie kończy
Komentarz
-
-
gusiak11, to mam rozumieć, że lepszym rozwiazaniem będzie wariant nr 1 (polerka ręczna) dla mnie? Bo robiąc to mechanicznie mogę zrobić więcej szkód niż korzyści? Rzeczywiście tak jest, że tak duże skutki będą niosły ze sobą : zły dobór obrotów, za dużo/mało pasty na padzie etc? Nie mówię tu o jakichś ogromnych brakach/błędach, tylko np za niskie o 100obr/min, 3g więcej pasty i tak dalej
Komentarz
-
-
etr - poświęć 30 minut i na początek przeczytaj sobie to:
Nie sugeruj się za bardzo nazwami past i padów - do dzisiaj weszło sporo nowych produktów, część zmieniło nazwy, części autor artykułu w ogóle nie brał pod uwagę. Chodzi mi tylko o samą treść artykułu i zawarte podstawowe informacje. Po przeczytaniu, gdy będziesz już miał trochę wiedzy teoretycznej, łatwiej będzie zadać jakieś konkretne "rozjaśniające" pytanie i znaleźć na takie pytanie odpowiedź.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
etr,
Wg mnie tak,wariant pierwszy będzie lepszy dla ciebie i bez etapu pastą 2500, co do polerki mechanicznej tu nie chodzi o 100mbr/min czy 3g pasty , generalnie szkody jakie możesz narobić to:
1) pozostawienie hologramów które zwłaszcza na ciemnych kolorach widać fenomenalnie
2) na metalu raczej krzywdy nie zrobisz ale na plastiku jest bardzo łatwo uszkodzić powłokę lakierniczą plastik bardzo szybko i mocno nagrzewa sie punktowo
3) samo prowadzenie pada może powodować jego zbyt szybkie zużycie lub powstawanie tzw. hologramów...
nie wygląda to skomplikowanie ale proste nie jest, inaczej sie poleruje "mój ulubiony" lakier w VAG LC9X czy LC9Z (czarna perła) a inaczej takie C3 w czarnym piano black, były takie samochody które nieomal wywoływałey załamanie nerwowe a były takie które polerowało sie pięknie ale rysowały sie od przecierania fibrą... Droga detailngowa jest długa trudna a czym dalej w las tym więcej drzew o innych aspektach już nie wspominam
Komentarz
-
-
Eidos71, rzeczywiście, po przeczytaniu obu artykułów chyba sensowniejszym (a na pewno bezpieczniejszym) rozwiązaniem będzie polerowanie ręczne, głównie z uwagi na to że maszyna którą dysponuje nie jest w 100% przeznaczona do polerki właśnie. Ma regulację obrotów, ale jaki to zakres to już ciężko powiedzieć.
gusiak11, piszesz, zastosować wariant ręczny bez etapu pastą 2500 - odpowiednim będzie zastosowanie wosku zaraz po UC meguairs? Nie powinienem jakoś załagodzić lakieru po, z tego co wyczytałem, dość agresywnej paście jaką jest UC meguairs?
Komentarz
-
-
UC to pasta do uzytku recznego. Jej agresywnosc porownywalna jest z menzerna 2500.
Ma tez dodatek mniejszych czastek i dlatego zapewnia fajny finishDetailerShop.pl Poznań - Profesjonalne kosmetyki samochodowe
https://www.facebook.com/DetailingShopPoznan
http://allegro.pl/my_page.php?uid=36933472
Komentarz
-
Komentarz